maandag 13 juli 2015

Dag 8 - cyclus 2

 Hallo,

Dag 8 cyclus 2 is achter de rug: alle chemo zit in mijn lijf en kan nu dus volop zijn "destroy Mr Hodgkin IV" werk verderzetten. En hopelijk niet teveel vernietigen van de goede zaken in mijn lichaam, want daar denk ik wel eens aan... Van 9 tot 13u in het ziekenhuis, waar het erg druk was en het er naar uitzag dat het veel later ging worden. Maar na een trage maandag-start kwam er vanaf 11u plots schot in de zaak.

In vergelijking met dag 8 van de vorige cyclus is het een betere ervaring. Ik heb dit keer niet de show gestolen in het dagziekenhuis door plots in volle wachthal van mijn stokje te draaien. Ik lag niet de ganse tijd compleet uitgeteld op het bed. Ook op dit moment (18u45) nog oke: lage energie, zwaar lijf en tot weinig in staat, maar okay. De symptomen beschreven in het berichtje "Jawadde" zijn vorige keer gestart deze nacht. We bereiden ons voor...

Bij de dokter nog eens nagevraagd wat eigenlijk de te verwachten resultaten zijn van de PET-scan op 22/7? Normal gezien moet er overal waar er tumoren waren vermindering waar te nemen zijn. Let's hope so! 

Of ik al dan niet bij goede scan resultaten een minder zwaar behandelingsplan krijg, moest ik wat meer pitbull-achting doorvragen. Eerst kreeg ik de ontwijkende antwoorden: "we zien wel" en "daar is veel debat over". Toen ik een moeilijker te ontwijken vraag stelde in de trant van : "dokter en wat vindt u , waar stelt u zich op in dat debat?, kreeg ik een helder antwoord. Mijn dokter is voorstander om de bazooka te blijven hanteren en dus gewoon nog 4 identieke cyclussen toe te voegen daarna. Ikzelf heb daar momenteel een dubbel gevoel over. Op korte termijn denk ik ook dat het beter is om geen risico te nemen en 200% zeker te  zijn dat mijn ongenode gast uit mijn lichaam verdreven wordt. Op langere termijn denk ik ook aan de schade die deze zware behandeling teweeg brengt aan de goede zaken in mijn lichaam. Waardoor ik later weer andere uitdagingen te verwerken kan krijgen (hart,...). Soit, het is een lastige, en veel tijd voor nadenken of andere meningen vragen zal er niet zijn want op 26/7 start alweer ronde 3.

Maar ik loop alweer vooruit en slaag er dus niet in in het NU te leven 😜. Laat ons maar eerst de komende dagjes doorspartelen.

Tot binnenkort,

Annick










Geen opmerkingen:

Een reactie posten