maandag 20 juli 2015

AnNico Positivo!



Hallootjes,

Vandaag was op meerdere vlakken een hele leuke en dus groene dag!

Ik had veel mentale energie, zag alles vanuit de zonnige bril. Het is verbazingwekkend vast te stellen hoe snel na je dieptepunt plots terug een boost kan krijgen die je de zaken vanuit een andere invalshoek laten zien.

Het zou fantastisch zijn mocht ik die zonnige bril ook in de moeilijkere momenten wat meer kunnen opzetten. Maar hoe? En ook daar is er een plan! Dankzij mijn broer kreeg ik wat video's door met praktische tips over hoe je elke dag je meer kan focussen op de positieve dingen. Want het uitgangspunt is = élke dag bevat positieve elementen. Heel simpel: schrijf op het einde van elke dag minimum 3 zaken op die positief waren, liefst van al zaken die je zelf geïnitieerd hebt (maar dat is geen Moetje), schrijf ook op waarom het je een goed gevoel gaf. Dit "verplicht" je te focussen op de positieve zaken, hoe klein ook. Bovendien werkt het inspirerend om ze te lezen op de moeilijke momenten. Tenslotte geeft het je ook meer inzicht in waar jij als individu blij van wordt. Ik was pro! Ik voelde direct een "flow" over me komen van "ja, dat wil ik doen"!

En zo werd vandaag het logboek AnNico Positivo geboren! Met veel enthousiasme ben ik - tijdens het wachten op de uitslag van mijn bloedwaarden - aan de slag gegaan. Ik had een schriftje meegenomen en schreef de titel op. AnNico = Annick én Nico gefusioneerd in één woord want ik zou dit eigenlijk wel graag samen doen. Op dit ogenblik is mijn enthousiasme eerder overweldigend dan overtuigend. Niet pushen Annick! Ik ben alvast begonnen met 3 positieve dingen van gisteren neer te krabbelen. Met mijn linkerpootje, gezeten in een ziekenhuis bed is het afschuwelijk geschreven, maar het is leesbaar voor mij en dan is het oke. Het gaf me direct een goed gevoel. Toen ik thuis kwam heb ik de kaft nog voorzien van een toepasselijke sticker "judge positively". Vandaag staan ze ook al genoteerd. Het opstarten van dit initiatief is alvast 1 van de positieve dingen van deze dag. Uitdaging wordt natuurlijk dit te doen in de moeilijke momenten. Maar ik wil dit echt uittesten en alle kansen geven. Ik kan alvast oefenen tot ongeveer 2/8 want dan komt er gegarandeerd terug een serieuze dip aan. Eigenlijk is het misschien iets wat mensen die de neiging hebben zich te veel te concentreren op wat niet lukt, niet goed is gegaan, iets kunnen aan hebben, denk ik. Je hoeft er niet eerst iets vreselijks voor mee te maken om er mee te starten.

Controle van de bloedwaarden in het ziekenhuis en het ging ten eerste heel vlot (1.5u later terug buiten!) en nog belangrijker de waarden waren goed. Geen zakjes bloed noch bloedplaatjes nodig! Daarmee kan ik cyclus 2 medisch als afgehandeld beschouwen. Het is nu genieten van de dagen tot we maandag boksronde 3 opstarten op 27/7.

Vandaag ook met mijn leuke dochter op uitstap geweest. In september gaat ze naar het eerste middelbaar en haar school ligt in de stad. Ze zal de bus nemen en dus hebben we dat bustraject eens samen gedaan. Ja en toen waren we in de stad en dus hebben we ook wat "geshopt naar soldekes". Ttz om mijn energie toch een beetje te doseren hebben we 1 grote winkel gedaan met veel verschillende merken. Gearmd door de stad slenteren. Samen wikken en wegen of dit of dat nu al of niet mooi zou zijn. Samen in het pashokje keuren en beslissen. Kletsen en lachen.  Nico is ons dan komen oppikken, want fysiek was mijn liedje een beetje aan het uit gaan. Maar mentaal, man wat een boost! Opschrijven op het lijstje dus!

Een lieve Nederlandse vriendin reageerde op mijn vorig berichtje "dat koppie draait overuren". Dat is exact het gevoel dat ik ook heb. Ik denk veel, heb ideeën, inzichten ... allemaal redelijk chaotisch door elkaar. Ik lijk wel een beetje hyper. Aandachtspunt is dat het niet stopt van zodra ik ga liggen: er vliegt van alles door mijn gedachten. Het is niet piekeren (soms wel natuurlijk). Maar het zorgt er wel voor dat ik nog altijd met "don't you sleep baby" syndroom zit. Ik slaap erg weinig en dat is voornamelijk door een geest die te weinig tot rust komt. Daar zal ik ook nog wat aan werken. Hoe? Nog uit te zoeken, ik hou jullie op de hoogte!

Een moe, maar erg voldane Annick, alias AnNico Positivo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten