dinsdag 7 juli 2015

Dag 2 - cyclus 2

Heyla,

Ik heb gisteren aangeduid als een groene dag, wel lichtgroen maar toch nog groen. Ook vandaag kan ik dat zelfde kleurtje geven. Natuurlijk zijn er paar b-molletjes maar ze kunnen er nog geen licht rood van maken.

De nacht was zoals beetje verwacht sterk onderbroken. Al is het maar door regelmatige bezoekjes van de nachtverpleegster: zakje tegen misselijkheid, nieuwe vochtzak aansluiten, om 5u bloed komen trekken. En daarvoor gaat telkens het felle licht in de kamer aan. Logisch, want ze moeten natuurlijk goed zien zodat ze geen fouten maken. Daarbij komt dan een sterk vergrote plasdrang, die je om de haverklap je bed uit jaagt. Ook logisch, want je krijgt liters vloeistoffen in je lichaam gepompt en ik heb dan nog een kanjer van een blaas en kan dus wel wat hebben. Je sukkelt dan met gans je standaard met ettelijke lege, halfvolle en volle zakjes, gekoppeld aan allerlei draadjes, naar je badkamertje. Na het plassen een gans ritueel: 2 maal doorspoelen met gesloten deksel ( er mogen geen chemospatten op mijn vel komen - ja grappig he, wel in mijn lichaam maar niet aan de buitenkant 😉), handjes goed wassen en terug "rijden" naar je bed  om tenslotte alle draadjes zodanig te schikken met je deken zodat je min of meer deftig gepositioneerd klaar bent voor je volgende hazeslaapje. Oh ja, ondertussen voel je je ook wel wat mottig en tikt de druppelteller om de 2 seconden een irritant tikje (oordopjes nog geen sluitende oplossing 😁), hetgeen ook niet zo bevorderlijk is voor inslapen ( de tikkende klok aan de muur is dan al van zijn batterij ontdaan 😀). En toch ça va.

Vandaag was de eetlust al sterk verminderd. Boterhammen voor ontbijt. Toch eentje zonder veel smaak kunnen binnen krijgen. Ik weet dat ik langzaam aan weer zal overschakelen naar de meer vloeibare voeding: soepjes, havermoutpap etc... Blij met mijn bezoekje vanmiddag van broer en papa die kersen meehadden die wel tamelijk smaakten.

En dan plots wandelen ze je kamer binnen met ...een zak bloed! Hoezo, opnieuw een afwijking tov vorige keer? Dat is voorgeschreven, ja ik had het antwoord moeten weten.  Ze zijn het dan gaan navragen bij de dokter: het is preventief om mijn lage bloeddrukfenomeen wat te boosten! Okay.

En dan een telefoontje van de moni van trampolinekamp Andres: hoofd gestoten, met als gevolg een 'kap' die nogal bloedt als resultaat. Of ze naar de dokter mochten gaan? Euh ja!! Gelukkig nadien geruststellend telefoontje: niks aan de hand. Andres even kort aan de lijn gekregen en hij klonk wat beduusd en antwoordt op onze vragen erg minimalistisch, maar soit komt dus wel goed.

groeten,
Annick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten