maandag 28 september 2015

Plaatjes gevraagd!

Hallo,

Na regen komt zonneschijn. Cliché nummer duizend en zoveel die ook alweer eens waar is. Soms denk ik dat ik de "Ronde der Cliches" aan het rijden ben. Ik ben dus beter.

Zaterdag was een totale off day. De man met de hamer - zoals door Nico geschreven- was letterlijk te nemen, want ik zag het echt niet aankomen én hij had me serieus bij mijn lurven. Uiteraard voelde ik me niet wauw vrijdag, maar praten en af en toe rondlopen in huis was oke.
Zaterdag ging er écht niks en dat was toch voor het eerst:
- kwebbeltante Annick de mond gesnoerd.
- bewegende actieve muis in huis Annick, geveld, "in je kot" zei de man met de hamer;
- zelfs de visueel ingestelde Annick (die graag leest, kijkt), werd zo goed als blind gemaakt (niet leterlijk nemen he!)

Even plots als de hamer toegeslagen had, kwam de zon zondag al even onverwacht door de wolken piepen (niet alleen buiten dus).  We zijn wel nog lekker rustig binnengebleven. Tong, benen & armen en ogen waren echter terug in gebruik.

Vandaag heeft mijn bloed volgende resultaten:

- rode 3.27 (min 3.8) verder naar beneden tov vrijdag,

-> geen actie, als ze zichzelf niet snel genoeg herstellen of verder zakken zal dat wellicht volgende keer vampier-tijd zijn (als je je voorstelt dat mijn lichaam het bloed uit die zakjes naar binnen zuigt, oke, i know, ver gezocht)

- witte 14.900!!! (min 4.500) - meer dan genoeg en 4.300 meer dan vrijdag!

-> stoppen met spuiten! Mijn dagelijkse "zelfnursing-spuit-donatie-in-mijn-nog-aanwezige-buikvet" heeft dus dit keer geweldig resultaat opgeleverd. Ik had zaterdagavond al ferme botpijntjes te verduren en heb nog getwijfeld zondag om er 1 in te ploffen. Maar ik dacht: "Als ik maandag 5/10 terug binnen moet voor mijn laatste kuur, kan ik maar beter sterk aan de meet staan". Vorige cyclus 7 spuiten, nu maar 6 en toch zo'n mega resultaat! Ik ben mijn vorige kuur begonnen met maar 3.900 witte bloedcellen, wellicht omdat er dan veel gesneuveld zijn door mijn verkoudheid. Nu echter, geen genies en gesnotter!

- plaatjes: 25.000 (min 150.000) wel 7.000 naar boven tov vrijdag maar dus nog ver onder niveau

-> ik dacht dus: extra plaatjes bij gieten. Maar kijk verrassing, de dokter vertelde me dat er van de toegediende bloedplaatjes altijd veel verloren gaan. Dat ze die extraatjes geven om het niet gevaarlijk te maken. Je kan immers doodbloeden omdat je niks van stolling meer hebt. Voor de rest is het je eigen lichaam dat terug voldoende moet herstellen en zelf plaatjes moet aanmaken. Ik ben nog lang geen expert in deze materie en zal het nooit worden, 't is ook niet mijn ambitie!

Dus "Plaatjes gevraagd" aub! Laat ze maar "draaien" (voor diegenen die de oude platendraaier kennen...) daar vanbinnen in mijn lichaam!


Afbeeldingsresultaat voor lp
Om de laatste (!!!!!!) kuur te kunnen aanvatten moet ik minstens 100.000 plaatjes verzamelen, anders wordt het uitstel.

We gaan donderdag opnieuw checken hoe snel mijn lichaam zichzelf nog kan herstellen om te bepalen of ik maandag terug word opgenomen. Vorige keer was ik blij met wat uitstel. Nu ben ik voor 't moment wat dubbel in mijn gevoel. Enerzijds wil ik dat het vooruitgaat, mijn aftelklok is ingesteld! Extra uitstel zit (nog) niet in mijn klok geprogrammeerd. Anderzijds moet mijn lichaam er wel klaar voor zijn.

't Is tiet da 't ut is", zeggen ze bij ons!

Btw nog altijd heel erg bedankt voor jullie steun!

Annick


2 opmerkingen: