woensdag 16 september 2015

Stavaza verdedigingsleger

Hoi,

Nog even een seintje vanuit het ziekenhuis, dag 3 kuur 5, vooraleer ik in de vooravond dan terug naar huis ga.
Ik voel me momenteel beter dan gisteren. Uiteraard niet toppie maar toch beter. Nog steeds regelmatige aanvallen van plotse warmte waardoor mijn kale koppie plots klammig aanvoelt. En ook nog geregeld koude rillingen die dan van boven naar beneden mijn lichaam afgaan. Met een onregelmatigheid en  grilligheid zoals het weer.

Momenteel loopt een zak bloed mijn lichaam binnen. En daarna volgt nog 1, dat zal mijn rode bloedcellen opkrikken. Het bloed getrokken deze vroege ochtend (4u) gaf aan dat de rode soldaatjes nog maar met 2,5 waren. Ik zal dus in principe de komende dagen wat meer energie hebben, alhoewel ik natuurlijk voorzichtig moet zijn met mijn voorspellingen. Het is ook waarschijnlijk dat de rode soldaatjes het al heel snel terug moeten afleggen tegen de kracht van de chemo-gruwels. Ook daar krijg ik er nog een zakje van toegediend en straks thuis ook telkens 3 chemopillen slikken tem zaterdag.

De witte soldaatjes gingen gisteren tot mijn verbazing in stijgende lijn (3100 ipv 2500). Navraag bij dokter leerde me dat dat eerder een fake effect is: door de hoge dosis cortisone worden die wat aangewakkerd. Vandaag waren er alweer gesneuveld en ze zijn nu nog met  3000. 

Het legertje Bloedplaatjes krijgt het ook zwaar te verduren: na de 2 chemo-dagen zijn ze nog met 89000  (ipv benodigde minimale 150000). Voorlopig wordt hier geen versterking aangevoerd. Maar dat zal wellicht bij een volgende screening (dag 8 - maandag) wel broodnodig worden.

We strijden dus verder met een verzwakt leger maar ze geven niet op. Ze hebben immers een haat liefde verhouding met de aanvallende chemo-gruwels: die laatste zijn sterker dan hen maar ze moeten ze door de linies laten breken, zodat ze helpen om wat nog rest van Mr. Hodgkin genadeloos uit te roeien. Ze vormen dus samen mijn interne verdedigingsleger! 

Salutos amigos,

Annick

ps: hebben jullie de nieuwe clip al gezien van Stromae? check it out!




1 opmerking:

  1. Ja, die clip van Stromae komt idd wel binnen...
    Doe dat daar goed met nr 5. Het einde van het chemogeweld komt bijna in zicht. Ik tel samen met je af!! Maar tot het zover is: blijven gaan, je bent enorm goed bezig!!!
    Groetjes,
    Bart

    BeantwoordenVerwijderen