zaterdag 27 juni 2015

Update positivo!


Dag allemaal,

Vandaag was een goede dag, op vele vlakken:


1. ziekenhuisbezoekje dat vlot verliep 

En met als resultaat: everything under controll = geen extra bloedplaatjes nodig en de witte bloedcelletjes zijn ook al wat gestegen!

Voor de numberfreaks onder ons
- bloedplaatjes: 4000 gezakt tov donderdag dus we staan op 50000 (ver vd ondergrens 20.000 dus)
- witte bloedcellekes zijn terug aan 't stijgen (van 400 donderdag naar 1100 nu, je moet er normaal tss de 4.000 en 10.000 hebben; dus de spuitjes zijn hun werk aan 't doen)

=> niet extra lang in het ziekenhuis, na 2.5 half alles achter de rug
=> én geen spuitjes meer in deze cyclus!

Enigste minpuntje: maandag nog eens zelfde controle uit te voeren, want daar wilde de dokter van wacht geen verandering in brengen, alhoewel hij wel duidelijk liet blijken dat mocht ik zijn patiënt zijn hij me niet zou laten terugkomen. Hij gaat er vanuit dat ik mijn dieptepunt op vlak van cyclus 1 nu gehad heb, waar ik hem heel graag wil in volgen!

2. weinig tot geen grote bijwerkingen - eureka

Behalve wat hoofdpijn, keelpijn en regelmatig een pijnlijke steek in de regio van mijn borstbeen, is het vandaag toch vele vele beter! Tante Mucositis is voor 't ogenblik zo goed als verslagen: you bitch!. Vermoeidheid ook redelijk oke zeker naarmate de dag vorderde.

Klein dipje in het ziekenhuis toen er plots een massieve hoofdpijn, pijn aan mijn borstbeen en hoestbuitjes de kop op staken. Geen dafalganneke in de buurt maar wel ander zwaar spul dat me na 15min alweer boven water hielp. Blij dat het in het ziekenhuis gebeurde!

3. leuk gezelschap van mijn schoonzusje Picha, dikke merci!

Lekker bij gebabbeld, soms zij wat meer dan ik als de vermoeidheid toch toesloeg.
En daardoor is er door deze lieve dame ook een lege strijkmand.

4. zelf een paar dingetjes kunnen doen en regelen

Ah ja, dan voelt een Gunstje zich goed he, als we zelf het heft weer wat in handen kunnen nemen. Aardbeitjes met plattekaas gemaakt, tafeltje gedekt, kleine maaltijd gemaakt, wat opgeruimd... Afspraakjes voor morgen en maandag geregeld... Raar dat dat nu zo'n deugd doet. Natuurlijk is dat niet raar, want elke mens moet zich op een of andere manier een beetje waardevol vinden, een beetje nuttig, wat toegevoegde waarde kunnen geven.

5. met smaak kunnen eten

Ja vandaag heb ik vanaf s middags een en ander gegeten en de schade wat ingehaald van de afgelopen "forced-dieet-days"; En het smaakte me, ook fijn! Vanavond lekker buiten op terras gegeten met gans het gezinnetje. Als toetje een lekker potje Ben en Jerry's: mmmhhh!

6. genieten van de verhalen van anderen

De zon scheen, de kindjes hebben leuke dingen gedaan, dankzij alweer de hulp van anderen. Britt ging vanmorgen met nicht Eline verder haar paardje trainen (en zichzelf) en kwam alweer super enthousiast vertellen. Andres mocht bij een vriendje spelen en vond het zo tof dat hij boos was als papa hem rond 17u ging ophalen. Nico en Britt zijn naar jumping event in Knokke geweest en kwamen met verhalen over chique mensen, dikke wagens, luxueuze trailers en prachtige paarden met grote springvermogens terug. En tenslotte Andres die ook enthousiast thuis komt van zijn eerste stapjes in het leren paardrijden. Bedankt aan alle mensen die dat mogelijk maken, niet in het minst mijn ventje.

Dus, Nick, Nikka, Nickje, Annick is content van deze dag en probeert er de energie uit te halen om ze lekker op te slagen in mijn verborgen plekje in mijn lichaam (waar de kankercellen lekker niet bij kunnen). Om het straks te kunnen aanboren in moeilijker tijden; Maar dat is straks, later.

Ik ben hoopvol dat de komende periode (tot 5/7) nu iets rustiger zal verlopen en dat ik nog meer dergelijke energietank-momentjes mag beleven.

Tot slot wil ik jullie nog steeds verder bedanken voor de attenties die ik ondertussen nog steeds verder ontvang: de smsjes, klavertje vier, cadeaubon voor RosettalaVedetta, hoofdmassageke, bezoekje, etc... De liefde, genegenheid en vriendschap die ik voel stuwen me verder op deze verplichte zijweg op mijn levenspad, zoals een goede vriendin het onlangs mooi formuleerde.

Eindigen wil ik met deze mooi geformuleerde: "Faith means trusting in advance, what will only make sense in reverse". Doordenkertje voor de liefhebbers :-)

Annick




2 opmerkingen:

  1. Gelukkig ook eens een betere dag. Er zullen er nog veel volgen zodat je de slechtere naar de vergeethoek drumt. Geniet van die mooie momenten, samen met je ventje en flinke kinderen. Dit geeft een boost om binnenkort de 2de reeks aan te vatten om het beest verder te verzwakken zodat het tenslotte de strijd verliest. En we gaan ervoor: opgeven staat niet in het woordenboek van de Gunstjes en de Harinckjes. En we komen er samen sterker als familie uit.
    Een volgende hoofdmassage staat al genoteerd.💼🙆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. even niet naar je blog gekeken en lap zeg drie schrijfsel gemist, straks even de tijd nemen omdat alles op mijn gemakje te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen