donderdag 18 juni 2015

Mijn behandeling

Hoi,

Ik krijg regelmatig de vraag welke behandeling ik juist zal krijgen om mijn kankerspook klein te krijgen. Vandaar dat ik even laat weten hoe de vork in de steel zit.

Voor kankerspook Hodgkin stadium IV dat al een tijdje dus in mijn lichaam aan het wonen is, is de enige behandeling een zware en langdurige chemotheraopiekuur. Er zijn geen operaties en geen bestralingen voorzien, joepi!

Mijn chemotherapie heeft de sexy-naam BEACHOPP meegekregen: een mooie afkorting van tal van medicamenten waaruit mijn behandeling bestaat. Mijn therapie zal uit 6 BEACHOPP cyclussen bestaan.

Eén cyclus = 21 dagen en houdt het volgende in:
- dag 1 - 2 en 3: chemo ontvangen via baxters in het ziekenhuis, waarvan dag 1 de zwaarste lading
-.dag 4-7: thuis allerlei pillekes slikken
- dag 8: chemo ontvangen via baxter in het ziekenhuis op voorwaarde dat mijn bloed groen licht geeft
- dag 9-dag 16: thuis, hier mag ik me verwachten aan een lastige periode omdat mijn weerstand dan erg laag zal staan en ik veel vatbaarder zal zijn voor andere stoute infecties.  Ik krijg dan wel inspuitingen die ervoor moeten zorgen dat ik sneller dan normaal weer meer witte bloedcellen aanmaak om dat gevaar te minimaliseren
- dag 17-dag 21: thuis, normaal moet ik dan langzaam uit mijn dalleke kruipen om terug sterk genoeg aan de meet te komen voor de volgende cyclus; 't is 't moment dan om ook wat zaken te doen die me energie geven om ook mentaal terug klaar te zijn

Ik zit dus nu aan cyclus 1 in dag 4 helemaal aan het begin van de weg. De eerste lading chemo heeft mijn lichaam goed verdragen, dus dat is alvast positief! Weinig tot geen misselijkheid (daar krijg ik ook tal van medicaties voor), alleen een wat doffer gevoel, het lijkt alsof je een beetje ingesloten zit in een cocon, mijn geest is nog energiek maar mijn lichaam sluit zich wat (soit, moeilijk uit te leggen :-) )

Mijn motto is " dag per dag" en elke dag die goed meevalt is er een die we kunnen schrappen en na elke slechte dag komen er ook terug betere met andere woorden:
De problemen van morgen neem je niet weg door je zorgen te maken. Wat je wegneemt is de rust van vandaag.
"Easier said than done", maar we doen ons uiterste beste en geloven er sterk in.
Met natuurlijk één groot hoofddoel voor ogen = 100% genezing na deze behandeling!

Groetjes

Annick


3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op deze manier probeer ik een beetje mee te krijgen wat jij (jullie) allemaal doormaakt. Ik zal je zeker volgen. X Sas

    BeantwoordenVerwijderen