vrijdag 22 januari 2016

Ontwaken!


Goedemorgen!

Het revalidatieproces gaat verder met vallen en opstaan. En dat is "normaal"...

Op fysiek vlak: 
- periodes met nog allerlei pijntjes, vermoeidheid & laag energiepeil
- periodes waarin mijn lichaam min of meer in balans voelt

Op mentaal vlak
- periodes met gepieker, over-ge-analyseer, (ver)oordelend, bezig met verleden en toekomst
- periodes waar ik me bewust ben van mijn gedachten, meer kan loslaten, in het NU leef,...

Op emotioneel vlak
- periodes vol van onrust, gejaagdheid, angst, verwardheid, ongeduld en onzekerheid
- periodes waar ik innerlijke rust, vreugde, vertrouwen, liefde, harmonie... ervaar

Op spiritueel vlak
- periodes met een te grote focus op wat anderen van mij denken, verwachten, ...
- periodes waar ik meer voeling heb met mezelf, mijn hart en intuïtie laat spreken, ...

Het besef dat die 4 vlakken er zijn. Dat ze alle 4 verbonden zijn met elkaar en impact hebben op elkaar. Dat ze alle 4 mijn liefdevolle aandacht nodig hebben. Dat is voor mij heel erg duidelijk geworden.

Dankzij het lezen van enkele boeken die voor mij op het juiste moment op mijn pad kwamen: Waar je gaat daar ben je (Jon Kabat-Zinn) en Dit ben je écht (Nele Cools). Aanraders voor iedereen die zoekend is in het leven. Bij mij slaat de inhoud alleszins heel sterk aan. Ik voel me als een spons: kleurend, onderstrepend, herlezend baan ik me een weg en voel het ene helend inzicht na het andere in mijn ziel binnenkomen. Ik word er heel dikwijls door geraakt. Voeding voor de ziel! Ik ben ontzettend dankbaar dat ik ze ontdekt heb. Het voelt aan als "ontwaken". 




















Het helpt me ook om nog meer overtuigd te raken dat ik anders in het leven wil staan.

Ik voel dat de zaadjes geplant worden: meer doen
- waar ik met mijn volle GEVOEL achter sta (is niet perse wat anderen vinden dat ik goed zou doen)
- waar ik van betekenis ben voor anderen
- max gebruik maken van die "talenten" waar ik zelf weinig moeite voor moet doen en graag doe
  op de voorgrond zitten momenteel:
     * taal, woorden, boodschappen helder maken voor ontvangers - ik ben een taalmadame!
     * overdragen, delen, luisteren, anderen helpen tot inzichten te komen die hen vooruithelpen
    * ...



Kortom: de scheidingslijn tussen werk en privé wat minder zichtbaar en minder gepolariseerd. Gewoon leven en dat genieten op het werk ook een even normale en vaak voorkomende aangelegenheid is dan prive

Dan zullen mijn 4 vlakken veel meer in balans blijven. Dan zal ikzelf meer innerlijke rust vinden. Dan zal ook mijn omgeving nog veel meer van mij kunnen genieten.

Idealistisch, utopisch, onmogelijk?
Ik ga er alleszins voor en voel me daar weinig bereid tot compromissen.

Uiteraard zal ook dit pad verder met vallen en opstaan bewandeld worden, maar de visie is er.
Rust, stilte, aandachtig luisteren naar mezelf, geloof ... en blijven focussen op de visie en hem verfijnen zullen er wel voor zorgen dat de zaken zich verder zullen concretiseren en ontplooien.

Een optimistische Annick







Geen opmerkingen:

Een reactie posten