maandag 8 februari 2016

Hoe gaat het?


Lieve allemaal,
Afbeeldingsresultaat voor writers block


Hoe gaat het? is een vraag die ik logischerwijze regelmatig krijg.
Momenteel vind ik moeilijk woorden om hierop te antwoorden.
Vandaar dat het ook stilletjes is op de blog.
Beetje writers-block.
Ik vind niet de juiste nuance zeg maar.


In ons toilet hangt een cadeau gekregen scheurkalender 2016 van Toon Hermans.
Op 6 februari stond het volgende:

HET

Als mensen vragen "Hoe maakt u het?"
Zeg dan maar:
"Ik ben nog bezig, het is nog niet af"

En dat is eigenlijk wel een heel goede beknopte samenvatting: het is inderdaad nog niet af. Work in progress. Wanneer zal "het" af zijn? Geen idee, is het eerlijke antwoord daarop. Trouwens wat is "af"? Perfect hoeft niet, zeker niet. Goed voelen vanuit mijn hart, dat is wel een "voorwaarde".

Een ander antwoord op de vraag "Hoe gaat het?" dat me vandaag in het oor gefluisterd werd door mijn lieve wijze broer is: "Er zijn heel veel dingen die goed gaan". Ook dit antwoord omvat veel waarheid voor mij: er zijn veel dingen om dankbaar en blij voor te zijn, daar ben ik me heel erg van bewust, veel bewuster dan vroeger. Ook daar ben ik dankbaar voor.

Afbeeldingsresultaat voor zwangerHet voelt als zwanger zijn van iets nieuws en nog niet weten wat dat nieuwe is: is het een jongen/een meisje, welk karakter zal "het " hebben, etc.... Geduldig het embryo laten groeien is de boodschap én ook de uitdaging voor mij. Bewust voedend zodat het in goede omstandigheden zich mag ontplooien.







Ik hou me regelmatig bezig met in onze maatschappij vaak nutteloze zaken. Voor de liefhebbers, een link naar een artikel hierover ( ook hier dank u wel aan een lieve vriend) http://charliemag.be/wereld/nutteloosheid/ En nee, ik verveel me nog steeds totaal niet. Heb nog steeds een issue met "tijd", namelijk dat ik het gevoel heb dat die veel te snel voorbij gaat. Zelfs als ik verlangzaam, verstil en verinnerlijk... Dat tijd voor verlangzamen, verstillen en verinnerlijken een vaste waarde in mijn verdere leven zal uitmaken is wel al een "zekerheid". Het doet veel te veel deugd!

Liefdevolle groeten,

Afbeeldingsresultaat voor verstillen
Annick




Geen opmerkingen:

Een reactie posten