zaterdag 26 december 2015

Evoluties

Hello,

Het is alweer 2 weekjes geleden dat ik nog iets gepost heb.

Dat is lang geleden en toch ook weer niet want zo snel evolueren de zaakjes hier ook niet....

Alhoewel ik nu toch sinds een 5-tal dagen kan zeggen dat mijn pijntjes in dalende lijn zitten!
Het gevoel van gevangen te zitten in je eigen lijf is sterk verminderd. Is dat omdat de chemische stoffen mijn lichaam aan het verlaten zijn? Is het omdat de pijnen ten gevolge van de zona aan het uitdoven zijn? Is het omdat de gevolgen van het bruusk in de menopauze geduwd worden wat onder controle geraken dankzij het dagelijks bijsmeren van tekort aan vrouwelijke hormonen? Who cares, het is gewoon erg fijn om vast te stellen!

Ook de "look and feel" van mijn hoofdje en daarmee gans mijn gezicht is aan het evolueren...
Wenkbrauwen zijn terug en hoe: stevige borstels gaan dat worden zo lijkt het. Wimpers boven en onder zijn terug. Nog niet de lange krullende exemplaren zoals voorheen maar ik kan al eens terug wat mascara aanbrengen.
Haargroei op het hoofdje is aan een serieuze remonte bezig! Peper en zout met op sommige plekjes een pak zout. Precies zoals het was voorheen denk ik, maar dan zat dat allemaal onder een laagje verf verstopt. Dat verven mag nog een tijdje niet. Nog tekort volgens mijn kids om mijn mutsje af te doen als we ergens binnengaan, nog teveel de k-look. De neiging is wel groot.., nog even geduld.

Mijn energieniveau is ook al wat beter, waardoor ik in de omgang ook wat meer te genieten ben.
De gevoeligheid voor overprikkeling is er nog steeds. Het moeite hebben met beslissen, organiseren, multitasken, concentreren ook. Proactief voouitkijken en plannen brengt nog steeds snel stress en gejaagdheid met zich mee. Toch is de onrust wat gezakt doordat ik terug beter kan leven in het NU. Ik heb opnieuw mezelf kunnen brengen tot te genieten van wat ik nu doe, enkel te focussen op wat ik op dat moment doe. Dat helpt me nu echt om mijn innerlijke rust wat beter te bewaren.

Het evolueert dus in de goede richting.

Brei nog een mooi warm liefdevol einde aan 2015!

Annick 





1 opmerking: